Harmonogram dne

Každý den u nás má svůj přirozený rytmus, který dává dětem jistotu, prostor pro svobodnou hru i vedené aktivity. Dbáme na vyvážení klidových a pohybových činností, samostatnosti i společného prožívání. Děti se podílejí na denním režimu a vnímají, že jsou důležitou součástí dění.

Denní režim

7:00 – 9:00      Příchod dětí, přivítání, volná hra, příprava a svačinka
9:00 – 9:15       Ranní kruh – sdílení a téma týdne
9:15 – 9:25        Pohybová a hudební chvilka
9:25 – 10:00     Práce v centrech aktivit podle volby dítěte
10:00 – 10:30   Dokončování aktivit, hodnotící kruh
10:30 – 12:00    Pobyt venku
12:00 – 13:00    Oběd, hygiena, odchod části dětí
13:00 – 14:30    Odpočinek, čtení, individuální rozvoj, klidné hry
14:30 – 16:00    Svačina, pobyt venku, individuální péče, volná hra, odchod dětí
16:00 - 17:00    Volnočasové kroužky a aktivity

Individuální chvilka se speciálním pedagogem

Každé dítě má během dne prostor pro individuální práci se speciálním pedagogem, která probíhá přirozeně, formou hry nebo zacílené činnosti.

Tato chvilka slouží:

  • k podpoře v konkrétní oblasti (např. řeč, jemná motorika, pozornost, školní zralost),

  • k všeobecnému rozvoji dítěte,

  • nebo k pozorování aktuálních potřeb a doporučení další práce.

Rodiče jsou o těchto činnostech pravidelně informováni – formou konzultací, krátkých záznamů nebo společné domluvy na dalším postupu.


Harmonogram dne u nás není pevný plán, který dítě "musí zvládnout", ale živý rámec, ve kterém se každý den odehrává něco nového, smysluplného a skutečně dětského.

Rituály a reflexe

Den je lemován jednoduchými rituály, které dávají dětem pocit jistoty a řádu:

  • ranní kruh jako prostor pro sdílení a plánování,

  • hodnotící kruh jako uzavření dopoledního bloku – co mě bavilo, co se mi povedlo, co bych příště udělal jinak.

Právě tyto chvíle pomáhají dětem vytvářet vztah ke svému učení a vnímat smysl činností.

Vědomé střídání aktivit a rovnováha dne

Harmonogram dne respektuje přirozené střídání aktivního a klidového rytmu.
Den zahrnuje:

  • volnou hru i strukturovanou činnost,

  • pobyt venku i rozvoj v centrech aktivit,

  • individuální chvíle i spolupráci ve skupině.

Děti tak během dne zažívají pohyb, tvoření, komunikaci, koncentraci i odpočinek, čímž se rozvíjejí všestranně a v souladu s jejich vývojem.

Pokud vás zajímá, jak by vypadalo konkrétní dopoledne vašeho dítěte, rádi vás osobně provedeme a vše vám ukážeme.