Koncepce vzdělávání

V naší dětské skupině nevnímáme vzdělávání jako přípravu na školu, ale jako součást každodenního života, ve kterém má dítě prostor objevovat, zkoušet, chybovat, tvořit a růst. Věříme, že právě v raném dětství se pokládají základy všeho důležitého – od vztahu k učení, přes rozvoj samostatnosti, až po schopnost spolupracovat a nést odpovědnost.

Naším cílem je, aby děti nebyly jen "šikovné", ale aby byly silné zevnitř – sebevědomé, vnímavé, tvořivé a přirozeně motivované. Pracujeme tak, aby si z dětské skupiny odnášely nejen poznatky, ale hlavně dovednosti pro život – schopnost rozhodovat se, vyjadřovat se, respektovat druhé a pečovat o své okolí i o sebe.

Na čem stavíme – pedagogické přístupy

  • Práce s týdenními plány

  • Děti si samy volí, kdy a jak úkoly plní

  • Podpora samostatnosti a odpovědnost

  • Týmová spolupráce, tematické celky

  • Centra aktivit, ranní kruhy, reflexe

  • Partnerství s rodinou

  • Smyslové pomůcky, připravené prostředí
  • Praktický život, svoboda volby
  • Důraz na koncentraci a vnitřní motivaci

Jak se u nás děti učí – formy a prostředky

  • Týdenní plán a jeho princip
  • Centra aktivit – výběr, vizuální označení, samostatnost
  • Téma týdne – propojení poznatků napříč činnostmi
  • "Týdenní role" – dítě je aktivní součástí skupiny (např. pomocník, pečovatel...)
  • Individuální pozorování – jak pracujete s pozorováním, sdílením s rodiči

Co si děti odnášejí

  • Vnitřní motivaci
  • Zodpovědnost za vlastní volby
  • Zdravé sebevědomí
  • Schopnost spolupráce
  • Lásku k učení

Chcete vidět, jak učení dětí vypadá v praxi?
Přijďte se k nám podívat nebo si přečtěte více v sekci Harmonogram dne nebo Centra aktivit.